Hållbara företag
 

Vi utvecklar hållbara företag med konkurrensfördelar

Vi utvecklar företag till ett hållbarare företag med - starka värderingar och nya affärsmöjligheter - 
Efterfrågan på hållbara produkter har aldrig varit större än i dag och den växer ständigt. Om du, till skillnad från dina konkurrenter, kan visa att din idé är hållbar är det en betydande konkurrensfördel.

Det kan vara alltifrån att de varor du importerar är rättvisemärkta, att dina tjänster har mindre miljöpåverkan än andra företag i branschen, eller att du gör en insats för samhället där ditt företag verkar. Det är viktigt att du tydligt visar för dina kunder hur du jobbar hållbart och fördelarna med att köpa din produkt eller tjänst.

Processen består av ett antal moduler som som sätts ihop till önskat antal workshops. Mellan workshops-tillfällena arbetar ni med egna arbetsuppgifter. Vi använder oss bl a av BMC - Business Model Canvas.

När vi gått igenom alla moduler har företaget/organisationen en väl genomarbetat plan som är synlig för alla intressenter samt en handlingsplan för 12 månader framåt. Parallellt med processen erbjuds executive coaching. 
 
Målet är att skapa ett företag i framkant när det gäller hållbar utveckling utan att ge avkall på tillväxt, lönsamhet eller effektivitet i organisationen. 

Visste du att:
- Konsumenterna satsar mer tid och pengar och köper allt oftare miljövänligt och/eller etiskt framställda varor.
- Hållbarhetsarbetet ökar starkt bland mindre och medelstora företag
- De 500 största företagen i världen har ett väl integrerat hållbarhetsarbete.

Business Canvas Model fungerar lika bra för Start ups som för företag som vill transformera sin verksamhet.
I filmen nedan förklarar Alexander Ostervald som ligger bakom Business Canvas Model  hur det fungerar

En stor rubrik.