Har du rätt företagskultur

Definition av företagskultur:
ett företags formella och informella fasta vanor, bruk och attityder.

Alla som arbetar i företaget bidrar till den företagskultur som finns i företaget, mer eller mindre styrda av företagsledningen. Samma företagskultur, ärvd eller skapad påverkar vilka människor som kommer att trivas i ditt företag och hur ditt företag kommer att utvecklas.

Det är m a o mycket viktigt för ditt företags framgång att företagskulturen är den önskvärda och att den stämmer med företagets affärsverksamhet.

Under 2000-talet har intresset för företagskulturen i olika företag och organisationer ökat. Att beskriva företagskulturen kan också vara ett sätt att göra din verksamhet synligare och att hjälpa dig att attrahera nya medarbetare och framförallt rätt medarbetare.

Företagskulturen innehåller mycket av förklaringen till HUR ditt företag skapar värde av de resurser ni förfogar över. Ett sätt att bli bättre på att förstå HUR är att analysera hur team och individer samarbetar i organisationen och framförallt hur de arbetar med uppgifterna att LEDA och DRIVA sig själva, vilket är mätbart och går att förbättra genom fokus på rätt aktiviteter. Summan av detta ger ett värdefullare och lönsammare företag.

Låter det intressant läs mer här

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln